Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej
pt. „ Wizaż i kreowanie wizerunku”,
realizowanej w latach 2012/2014
W latach szkolnych 2012/2013 i 2013/2014 w klasach III Technikum Usług Fryzjerskich realizowana była innowacja pedagogiczna pt. „Wizaż i kreowanie wizerunku”. Zajęcia odbywały się trzy razy w miesiącu w wymiarze 2 godzin tygodniowo.
Autorkami jednocześnie realizatorkami innowacji były p. Ewa Długosz- Radoń i p. Małgorzata Ciereszyńska nauczycielki ZSP nr 2
w Krośnie.
Głównym powodem stworzenia i realizacji tego przedsięwzięcia było wyjście naprzeciw potrzebom uczennic, które chciały zdobyć dodatkowe wiadomości z zakresu pielęgnacji cery, kosmetyki kolorowej, manicure oraz kreowania wizerunku zewnętrznego.
Zajęcia z innowacji realizowane były zgodnie z zatwierdzonym planem pracy. W trakcie trwania zajęć uczniowie zdobywali nie tylko wiedzę teoretyczną z zakresu kosmetologii i wizażu, ale także
i umiejętności praktyczne. Wykonywali następujące ćwiczenia :
Uczennice uczyły się również prawidłowo wykonać makijaż dzienny, wieczorowy i okolicznościowy oraz poszerzały swoja wiedzę z zakresu doboru ubioru do typu sylwetki, okazji i wykonywanej pracy.
W celu podsumowania innowacji przeprowadzono ankietę oraz rozmowy indywidualne wśród uczniów. Wyniki ankiety przedstawiają się następująco:
Z uzyskanych odpowiedzi jasno wynika, że innowacja pedagogiczna pozwoliła uczniom uzyskać dodatkowe wiadomości z zakresu pielęgnacji twarzy oraz dbałości o wygląd zewnętrzny. Jednocześnie poszerzyła ich umiejętności praktyczne, które wykorzystują w życiu codziennym, a w przyszłości zastosują i w pracy zawodowej.
Największym sukcesem w ramach działań innowacyjnych było zajęcie przez dwie uczennice pierwszego i drugiego miejsca w szkolnym konkursie „Wiosenne metamorfozy”. Uczestniczki wykazały się umiejętnością wykonania fryzury dziennej, ale także dopasowały
w profesjonalny sposób makijaż do typu urody oraz strój do sylwetki
i okazji.
Oznacza to, że główne założenia i cele innowacji zostały zrealizowane. Należy także podkreślić, że innowacja zdecydowanie poprawia jakość pracy szkoły, wpływając na kreowanie pozytywnego jej wizerunku w środowisku. Dzięki takim programom szkoła postrzegana jest jako jednostka kreatywna, gdyż proponuje wzbogaconą ofertę edukacyjną, podnosząc ogólny poziom nauczania.
Mocne strony innowacji:
Słabe strony innowacji:
Wnioski na przyszłość:
Opracowała:
Małgorzata Ciereszyńska
Przyjęcia stron:
I. Dyrektor Szkoły Bogdan Skotnicki
1) poniedziałek 13.00 – 15.00
2) środa 14.00 – 16.00
II. Wicedyrektor Agata Betlej
1) wtorek 14.00 – 16.00
2) piątek 11.00 – 13.00
>>> godziny dostępności nauczycieli
>>> Zmiana numeru telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży na 800-12-12-12
>>> mOchrona – nowa aplikacja ochrony rodzicielskiej
>>> dodatkowe zajęcia psychologiczno-pedagogiczne
>>> instrukcja logowania dla rodziców i uczniów
>>> Jak odzyskać login i hasło?
W przypadku braku możliwości zalogowania się na indywidualne konto, należy zapoznać się z tymi informacjami.
wskazówki techniczne dla użytkowników
Realizowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)
👉 Edukacja dla przyszłości w Zespole Szkół Ponadpodstawowych Nr 2
Realizowane projekty w ramach ERASMUS+
👉 Zainspiruj do myślenia – zmobilizuj do działania
👉 Ja w Europie – marzenia się spełniają
👉 Europejskie podróże po wiedzę i doświadczenie zawodowe – staże zagraniczne
👉 Stawiamy na zagraniczne doświadczenie zawodowe
👉 Zagraniczny staż = lepsza przyszłość
👉 Międzynarodowa edukacja językowa i cyfrowa nauczycieli kluczem do profesjonalizmu zawodowego
👉 Wzrost kompetencji cyfrowych i językowych = wyższa jakość kształcenia
Odwiedza nas 112 gości oraz 0 użytkowników.