Aktualności


fb youtube flickr pinterest instagram logo

Otwórz panel społecznościowy
Dzień Otwarty
XIX edycja Wojewódzkiego Turnieju o Tytuł „Najlepszego Ucznia w Zawodzie Cukiernik”
Niepodległa jest dla wszystkich
Pokaz umiejętności zawodowych uczniów klas pierwszych
Fabryka Piernika
Szpetnar Cup

ZSP2 oferta 2024 2025 baner

Niepodległa dla wszystkich

niepodlegla 2018We wrześniu br. w województwie podkarpackim odbywają się XIV a w Polsce XXVI obchody Europejskich Dni Dziedzictwa. W tym roku ich edycja wpisuje się w wielkie narodowe świętowanie. Jesteśmy uczestnikami niezwykłej rocznicy 100-lecia odzyskania niepodległości przez naszą Ojczyznę Rzeczpospolitą Polską.

Czytaj więcej...

Program PFRON "Stabilne zatrudnienie"

Prosimy zapoznać się z pismem Urzędu Miasta Krosna w sprawie realizacji programu pn. "Stabilne zatrudnienie - osoby niepełnosprawne w administracji i służbie publicznej".

Czytaj więcej...

Stawiamy na zagraniczne doświadczenie zawodowe

staze port

 Źródło: Nowe Podkarpacie 5 czerwca 2019, nr 22 (2521) ROK XLIX

 

ZSP2.261.8.2.2018

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ PONIŻEJ 30 000 € na usługę z zakresu zakupu biletów lotniczych do Portugalii, Włoch (Sycylia) i Hiszpanii w celu realizacji projektu pt. „Stawiamy na zagraniczne doświadczenie zawodowe”, o numerze 2018-1-PL01-KA102-048000 realizowanego w ramach Erasmus+ (programu Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020).

Oferta wraz z załącznikami


W projekcie weźmie udział: 42 uczniów (ucz.), 5 nauczycieli (naucz.) i 3 opiekunów (op.).
Gr. I Hiszpania - 14 ucz. (kucharz, technik żywienia i usług gastronomicznych, cukiernik), 2 naucz. (praktyka) i 1 op. Uczniowie ci przygotowują się do egzaminu potwierdzającego zdobycie w zawodzie kwalifikacji T.6 i TG.07 - Sporządzanie potraw i napojów, T.4 i TG.04 – Produkcja wyrobów cukierniczych.
Gr. II Włochy – 14 ucz. (kucharz, technik żywienia i usług gastronomicznych, fryzjer, technik usług fryzjerskich), 2 naucz. (praktyka) i 1 op. Uczniowie ci przygotowują się do egzaminu potwierdzającego zdobycie w zawodzie kwalifikacji T.6 i TG.07 - Sporządzanie potraw i napojów i A.19. i AU.21 - Wykonywanie zabiegów fryzjerskich.
Gr. III Portugalia – 14 ucz. (fryzjer, technik usług fryzjerskich), 1 naucz. (praktyka) i 1 op. Uczniowie ci przygotowują się do egzaminu potwierdzającego zdobycie w zawodzie kwalifikacji A.19 i AU.21 - Wykonywanie zabiegów fryzjerskich.

Program stażu w poszczególnych zawodach został dostosowany do wymagań dotyczących danej kwalifikacji w zawodzie i pozwoli na poszerzenie wiedzy i kompetencji zawodowych.
Odbycie staży ułatwi stażystom start na rynku pracy i sprostanie wymaganiom, jakie stawiane im są przez pracodawców, które dotyczą głównie doświadczenia zawodowego oraz kompetencji zawodowych, z pośród których szczególny nacisk zostanie położony, na kompetencje pożądane w ostatnich dwóch latach na rynku pracy na podstawie analizy ofert pracy tj.: komunikatywność, sumienność i dokładność, samodzielność, pracę zespołową i myślenie analityczne.

Zwiększenie aktywności w poszukiwaniu pracy i szans na zatrudnienie na lokalnym i europejskim rynku pracy beneficjentów poprzez uczestnictwo w zagranicznych stażach 42 uczniów oraz wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej ZSP Nr 2 w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego poprzez praktyki 5 nauczycieli w okresie IX 2018 – III 2020.
Cel ten będzie realizowany poprzez cele szczegółowe:
• Podnoszenie jakości usług edukacyjnych poprzez doskonalenie zawodowe kadry nauczycielskiej
• Poszerzenie kompetencji zawodowych uczniów
• Unowocześnianie procesu dydaktycznego (zwiększanie jakości efektywności pracy dydaktycznej) m. in. poprzez wykorzystywanie TIK
• Kształtowanie właściwych postaw obywatelskich i społecznych
• Promocję szkoły w krajach europejskich
• Rozwijanie poczucia przynależności do dziedzictwa kulturowego własnego regionu, kraju i Europy.

Główne działania podjęte w ramach projektu to:
• trzytygodniowe staże w przedsiębiorstwach branżowych
• kampania informacyjna
• rekrutacja
• spotkania dla stażystów zakwalifikowanych do projektu
• opracowanie przez stażystów CV w j. angielskim
• zajęcia językowe online i kulturalno-pedagogiczne
• zajęcia kulturalne, w tym wycieczki i wieczorki kulturalne
• kursy językowe w kraju partnera
• upowszechnianie projektu i jego rezultatów
• zorganizowanie sesji pożegnalnej, w trakcie której w uczniowie będę prezentować wyniki swojej pracy w trakcie stażu
• dzielenie się wiedzą w ramach WDN i z lekcji otwartych
• organizacja Dnia Europejskiego
• ewaluacja projektu.

Metodologia wykorzystana w czasie zarządzania projektem obejmować będzie odpowiednie narzędzia, które pozwolą na: przygotowanie, realizację, upowszechnianie projektu i jego rezultatów oraz ewaluację. Wykorzystane narzędzia to: arkusze analizy dokumentacji, kryteria rekrutacji stażystów, regulamin udziału w projekcie, kwestionariusze ankiet i wywiadu, arkusze hospitacji, obserwacja, raporty i logi z platformy, wskaźniki jakościowe i ilościowe, wycieczki, spotkania integracyjne, uczenie się poprzez działanie (staże).

Podjęte w ramach zagranicznych mobilności działania:
• umożliwią doskonalenie kompetencji językowych;
• uatrakcyjnią zajęcia w szkole;
• umożliwią zdobycie nowych umiejętności w ramach kwalifikacji zawodowych;
• umożliwią zdobywanie i podnoszenie umiejętności z wykorzystaniem zdalnych form nauczania;
• wpłyną na rozszerzenie i zacieśnienie współpracy z organizacjami i przedsiębiorstwami międzynarodowymi;
• zacieśnią współpracę z instytucjami wspomagającymi prace szkoły poza granicami kraju;
• wpłyną na kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły w kraju i krajach UE;
• przygotują stażystów do sprostania potrzebom krajowego i europejskiego rynku pracy.

Projekt oddziaływać będzie głównie na beneficjenta, partnerów oraz środowisko lokalne i regionalne.
Zakładany wpływ, w tym długoterminowy, będzie następujący:
• wzrost w regionie liczby profesjonalnie przygotowanych pracowników i spadku bezrobocia wśród osób młodych,
• zwiększenie motywacji uczniów do nauki w tym języków obcych,
• zwiększenie szans uczniów na samozatrudnienie,
• wszechstronny rozwój zawodowy stażystów, uniezależnienie od sytuacji społeczno – ekonomicznej regionu,
• wykorzystanie dobrych praktyk – szkoła wdraża platformę Moodle w procesie nauczania;
• wzrost poziomu wiedzy i świadomości wśród lokalnej społeczności na temat projektów Erasmus+.

Kolejna odsłona Narodowego Czytania w naszej szkole

narodowe czytanie2 2018Włączanie się w akcję Narodowego Czytania stało się w naszej szkole tradycją, ale po raz pierwszy dzięki uprzejmości Dyrekcji Muzeum Rzemiosła w Krośnie uczniowie mogli czytać ,,Przedwiośnie„ Stefana Żeromskiego w niepowtarzalnej atmosferze ,,Piwnicy PodCieniami”.

Czytaj więcej...

Narodowe Czytanie w Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie

narodowe czytanie 2018Zainspirowani wspaniałym klimatem ubiegłorocznej akcji wspólnego czytania „Wesela” w Portugalii, w czasie odbywania stażu zawodowego w ramach projektu "Europejskie podróże po wiedzę i doświadczenie zawodowe - staże zagraniczne” realizowanego w ramach Erasmus+, postanowiliśmy włączyć się w tegoroczną edycję Narodowego Czytania.

Czytaj więcej...

Egzaminy zawodowe zdane w 100%

stoprocentZadanie wykonane!

Uczniowie klasy III C/K kształcący się w zawodzie kucharz, zdali swoją kwalifikację T.06 – Sporządzanie potraw i napojów (część teoretyczną i praktyczną) na 100% !

Czytaj więcej...

Obsługa gastronomiczna w RCKP

rckp obsluga 2018Mimo trwających wakacji w dniu 18.08.2018 roku nasza szkoła została poproszona o obsługę gastronomiczną 10 Międzynarodowych Biennale Artystycznych Tkaniny Lnianej "Z Krosna do Krosna 2018".

Czytaj więcej...

Wakacje z misjami

wakacje z misjami 2018W dniach 6 – 8 sierpnia 2018 r. w Domu Zakonnym Sióstr Klawerianek w Krośnie odbyła się impreza pod hasłem: „Wakacje z misjami”.

Czytaj więcej...

Jaki kierunek kształcenia wybrać, aby w przyszłości mieć pracę i dobrze zarabiać?

Brak rąk do pracy i coraz większe kłopoty z pozyskaniem fachowców, to problemy z jakimi zmaga się dzisiejszy rynek pracy. Największe deficyty obejmują branżę budowlaną, mechaniczną, piekarniczo-cukierniczą. Brakuje murarzy, tynkarzy, zbrojarzy, cieśli, betoniarzy. Poszukiwani są także: kierowcy, elektrycy, mechanicy samochodowi, stolarze, kucharze, kelnerzy.

Czytaj więcej...

Projekty stypendialne

Prosimy zapoznać się z pismem Urzędu Marszałkowskiego w sprawie realizacji projektów stypendialnych.

Czytaj więcej...

Podziękowanie za pomoc w zorganizowaniu konferencji pedagogicznej

Podziękowanie dla Naszej Szkoły od Prezesa TPD w Krośnie.

Czytaj więcej...

REKRUTACJA DO POLICEALNEGO STUDIUM ANIMATORÓW KULTURY W KROŚNIE

Decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego od 1 września 2018 r. rozpoczyna działalność Policealne Studium Animatorów Kultury w Krośnie. Nowa szkoła, która czerpać będzie z tradycji i doświadczenia poprzedniej. Kształcenie prowadzone będzie w systemie dziennym i zaocznym w następujących zawodach:

Czytaj więcej...

EB Dark Mode