Aktualności


fb youtube flickr pinterest instagram logo

Otwórz panel społecznościowy
Dzień Otwarty
XIX edycja Wojewódzkiego Turnieju o Tytuł „Najlepszego Ucznia w Zawodzie Cukiernik”
Niepodległa jest dla wszystkich
Pokaz umiejętności zawodowych uczniów klas pierwszych
Fabryka Piernika
Szpetnar Cup

ZSP2 oferta 2024 2025 baner

Krótkie przypomnienie naszego projektu Erasmus+, który właśnie realizujemy

stazysciZespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. ks. Stanisława Szpetnara w Krośnie rozpoczął realizację projektu „Międzynarodowy dialog zawodowy" w ramach projektu ,,Erasmus+" - ,,Mobilność edukacyjna osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego".

Nawiązana w 2014 r. współpraca z hiszpańską firmą EUROMIND PROJECTS zaowocowała powstaniem projektu, który będzie realizowany od 01-06-2015 r. do 01-06-2017 r.
Na zagraniczne staże do Hiszpanii pojadą: 10-sobowa grupa uczniów uczących się w zawodach gastronomicznych, 4 nauczycieli uczących przedmiotów gastronomicznych i fryzjerskich oraz 1 opiekun. Arkana hiszpańskiej kuchni będą poznawać uczniowie drugich klas, którzy zgodnie z reformą kształcenia zawodowego, na tym etapie edukacji zarówno na poziomie technikum jak i zsz przygotowują się do egzaminu potwierdzającego zdobycie w zawodzie kwalifikacji T.6. ,,Sporządzanie potraw i napojów". Program stażu pozwoli im na poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie opanowywanej kwalifikacji o treści znacznie wykraczające poza program nauczania.
Głównym celem twórców projektu stało się wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej ZSP Nr 2 w Krośnie oraz podniesienie zdolności uczestników do przyszłego zatrudnienia na europejskim rynku pracy poprzez zagraniczne staże w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego uczniów i zagraniczne praktyki zawodowe kadry.
Trwające trzy tygodnie staże uczestnicy będą odbywać w hiszpańskich firmach gastronomicznych i fryzjerskich, co umożliwi im zdobycie nie tylko dodatkowych wiedzy i umiejętności, ale przede wszystkim doświadczenia zawodowego tak potrzebnego do odniesienia sukcesu na rynku pracy w kraju i za granicą. Obserwacja funkcjonowania zagranicznych firm zachęci zapewne uczniów do kreatywności, aktywności i odpowiedzialności za własny rozwój osobisty i zawodowy, co zaowocuje w przyszłości wzrostem przedsiębiorczości, podejmowaniem inicjatyw, a może także założeniem własnej działalności gospodarczej. Podjęte w ramach zagranicznych mobilności działania umożliwią młodzieży także doskonalenie kompetencji językowych poprzez naukę słownictwa branżowego, udział w kursie językowym oraz podczas kontaktów indywidualnych z hiszpańską młodzieżą, co ułatwi w dorosłym życiu podejmowanie współpracy zawodowej. Wyjazd do Hiszpanii niewątpliwie da uczestnikom szansę na poznanie kultury tego wspaniałego kraju, czemu będą służyły wycieczki kulturalno – krajoznawcze, uczestnictwo w bieżących wydarzeniach kulturalnych czy wieczorki kulturalne. Wzrost poziomu samooceny, poczucia pewności siebie, aspiracji zawodowych czy potrzeby uczenia się języków obcych to niewymierne, ale równie ważne korzyści mające niebagatelny wpływ na karierę zawodową i życie osobiste stażystów.
Dodatkową korzyścią będzie uzyskanie dokumentów respektowanych w krajach Unii Europejskiej takich jak: Europass Mobilność, Europass – CV, certyfikat zawodowy wystawiony przez właściciela zakładu, w którym stażyści odbywali staż oraz certyfikaty językowe po ukończeniu dwudziestogodzinnego kursu języka hiszpańskiego prowadzonego w miejscu odbywania stażu.
Dokumenty te umożliwią stażystom, którzy będą poszukiwać pracy na profesjonalną prezentację umiejętności, wiedzy oraz doświadczenia, co w efekcie przełoży się na lepszy start i większe szanse na sukces zawodowy.
Udział nauczycieli i uczniów w zagranicznych stażach wpłynie także pozytywnie na proces dydaktyczny nauczania przedmiotów zawodowych. Uczestnicy wzbogacą i uatrakcyjnią zajęcia lekcyjne oraz pozalekcyjne posługując się hiszpańskim słownictwem branżowym, wykorzystując materiały informacyjne opracowane w trakcie staży, dzieląc się doświadczeniami, wiedzą i umiejętnościami.
Do tej pory zrealizowano fazę wstępną projektu, zorganizowano i przeprowadzono prelekcje dla zainteresowanych uczniów i grona nauczycielskiego poświęcone projektowi, dokonano rekrutacji uczniów i nauczycieli, zorganizowano spotkania informacyjne dla zakwalifikowanych do projektu nauczycieli, rodziców oraz uczniów, w czasie których zostały podpisane umowy i pozostałe niezbędne dokumenty.
Aktualnie szkoła przygotowuje sie do opracowania następnego projektu, w tym celu podjęto współpracę z firmami we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii, co pozwoli w przyszłości większej grupie uczniów skorzystać ze staży zawodowych poza granicami kraju.

01 stazysci

EB Dark Mode